Dönme Dolap - Wonder Wheel (2017)
Yönetmen: Woody Allen
Yıldızlar: Kate Winslet, Jim Belushi, Juno Temple, Justin Timberlake
Bence: 1950’ler New York Coney Adası; kalabalık plajlar, eğlenceye çağıran şeker tonunda parlak renkler, Dani’nin efsane Lunaparkı ve dönme dolabı… Woody Allen bu sahneye; bir atlı karınca operatörü Humpty (Jim Belushi), mafya kocasından kaçıp ona sığınan kızı Carolina (Juno Temple), aktris olma hayalleri yarım kalmış, kabuğundan sıkılan hayata kızgın karısı Ginny (Kate Winslet) ve Ginny’nin gizli sevgilisi, hayata şirane ve melodramik edebi gözlüklerle bakan gizli cankurtaran sevgilisi Mickey (Justin Timberlake) atıp üzerilerinden derinliksiz bir hikaye yazmış.
Allen ışığı hikayeye bir boyut olarak eklemiş. Zaman zaman oyuncuyu arka plandan ayırmakta kullanılan arka ışığı abartılı bir biçimde güçlü kullanarak, zaman zaman tüm ambiansı kırmızı ve maviye boyayarak, ışıklarını izleyiciyle bağlantının parçası haline getirmiş. Benzeri teknik oyunlar, zayıf dramatik kurgunun açtığı deliği kapatmaya yatmiyor. Filmin taşıdığı yeni bir fikir de yok, ancak izlemesi zahmetsiz, yaratılan atmosfer konforlu ve bildik hikayesi ile bağlantı kurmak kolay.
Işık Oyunları:
Kağıttan karakterlerin hepsinin arkasına birer Woody Allen geçmiş, kadın erkek genç yaşlı herkesin yüzü Woody Allen’a dönüşerek karşılıklı konuşuyorlar gibi hissediliyor. Winslet ve Belushi enerjileriyle filmi taşısalar da, senaryo dudaklarına Woody Allen’ı öyle sıkı yapıştırıyor ki, çok geniş bir özgürlük alanları kalmıyor.
Bugünlerde hemen hemen her filmin büyük iddiaları var. Bu iddialarıyla izleyiciyi ya duygusal, ya da zihnen zorlamaya çalışıyorlar. Dönme Dolap – Allen’ın aksine, ironik bir şekilde- egosuz ve izleyiciyi üzmeye, sıkıştırmaya ya da felsefi dehlizlere atmaya çalışmayan iddiasız bir film. Herkesin akıntının tersine yüzmeye kalktığı nehirde akıntıya kendini bırakarak fazla yatırım istemiyor. Rahat rahat izlemelik… 1saat41dakika. Boğaziçi Film Festivali
Puan:
Puanlama, 10 üzerinden yapılmıştır ve tamamen kişisel tercihlere dayanmaktadır. Notun belirlenmesi için kullanılan kriterler tamamen keyfi bir biçimde oluşturulmuş ve bu kriterlerin ağırlıklandırılmasında da benzer bir metodoloji kullanılmıştır. Notlar nümerik değil, kategoriktir.
Siz ne Düşünüyorsunuz? Filmle ilgili tartışma sayfasına ulaşmak için tıklayınız.
Çok seslilik her zaman daha iyi!