Türkiye’den Çizerler – Çizgi Romanların Türkiye’de Yükselişi ve 2010’lar
Çizgi roman, üstüne yapışan yoz değilse bile kof yaftası ile çoğunluğun sanat evreni içinde muğlak bir yere konumlanmıştı. Ancak, Türkiye’deki toplumsal bellekte çizgi romanın kazındığı ders kitabı arasına konan dayanıksız tüketim malı yanılgısı, birkaç on yıllık süreçte içeriden ve dışarıdan önümüze serilen yüksek sanatsal niteliği yadsınamaz işlerle kırıldı. Çizgi romanın kıymeti belki daha önceden de kimi çevrelerde anlaşılmaya başlanmıştı ancak ilgi artışı ve hem nitelik hem nicelik bakımından arz patlamasıyla son on yılı ayrı bir yerde değerlendirmek gerekiyor. Okur ilgisi ve nitelikli arz arasındaki birbirini karşılıklı besleyen süreçte Türkiye’ye gelen çeviri eserlerdeki artış önemliydi, ancak Türkiyeli çizer ve kalıcı eser sayısındaki yükseliş çizgi romanların itibar kazanmasında en az çeviri çizgi roman dünyasındaki gelişmeler kadar belirleyici oldu.
Ağustos Kararsız Okur’unu bu yerli üretim üzerinden kurguladık. Son on yılda öne çıkan, dönemi tanımlayacak; çizgi roman anlatısı kurabilen Türkiyeli çizerleri topladık.
Kaynak: sabitfikir Ağustos 2020, Kararsız Okur-idefix